"מפעל 'אוצר גאוני ספרד' מסביר את סוד ההצלחה של 'ממלכת התורה – עוז והדר'"

אתר קול חי No Comments on "מפעל 'אוצר גאוני ספרד' מסביר את סוד ההצלחה של 'ממלכת התורה – עוז והדר'"
21:04
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on עידו אביב וקאלקידן מהרי הי"ד נפלו בעזה; "השארת לבבות מרוסקים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

משלחת רבני עוז והדר ביקרה במעונו של ראש ישיבת עטרת ישראל וחבר מועצת גדולי התורה הגאון רבי ברוך מרדכי אזרחי והציגה בפניו את המיזם החדש 'אוצר גאוני ספרד'.

רבני משלחת "עוז והדר" ומכון קדם – בראשותה עמד הגאון רבי מנחם מנדל פומרנץ שליט"א ריש מתיבתא עוז והדר, ולצדו הגאון רבי יוסף סאמעט שליט"א עורך הש"ס "עוז והדר", יחד עם נשיא מכון קדם ורבני מכון קדם, עמדו נפעמים לראות בתוך ארון הספרים של ראש הישיבה, את כרכי 'אוצר גאוני ספרד' החדשים, שבקושי הספיקו לצאת לאור, והם כבר מצויים במקום של כבוד בין ספרי המפרשים של ראש הישיבה.

מסתבר שראש הישיבה כבר מכיר היטב את היצירה החדשה שמסעירה את עולם הישיבות. ולא פלא, בעולם הישיבות והכוללים, היצירה הזו חוללה מהפכה. בבת אחת נוספו לארון הספרים הישיבתי כמאתיים חיבורים חדשים. כולם של גאוני ספרד, איטליה, טורקיה, מרוקו, מצרים וארצות המזרח. מדובר ברשימה של גאוני עולם ששמם מוזכר בפי כל קהילות ישראל בסילודין.

בשיחה מיוחדת ולבבית שהתפתחה הציג הגרמ"מ פומרנץ בפני את ראש הישיבה שליט"א את רשימת החיבורים שמופיעה בראש הספרים. ביניהם חיבורים מפורסמים כמו 'חקרי לב' של הגאון הנודע רבי רפאל יוסף חזן זצוק"ל מחברון, חיבוריו של רבינו החיד"א זצוק"ל, רבי חיים אבולעפיה, רבי דוד פארדו, רבינו הפרי חדש, רבי חיים פלאג'י, רבי משה בירדוגו, רבי עימנואל חי ריקי ועוד ועוד גדולי עולם קדושי עליונים זי"ע. וסיפר כי הספרים כבר מחוללים מהפכה בעולם הישיבות. אחרי שבמשך שנים התרגלו לחיבורים הישיבתיים, מגידי שיעורים כמו תלמידים מפולפלים, התחילו לעיין ב'אוצר גאוני ספרד' ולדלות מתוכם חידושים, קושיות ותירוצים, שמעוררים את כולם בפליאה.

ראש הישיבה שהתעניין בפרטי העריכה, התפעם לשמוע כי צוות ענק של תלמידי חכמים שוקד על הפרויקט הזה לילות כימים, וכי מדובר במלאכה שיש בה חכמה ובינה. כל מאתיים החיבורים הללו, מוינו לפי סדר הגפ"ת, נערכו מחדש והוכנסו אל 'אוצר גאוני ספרד'. היקף העבודה והעמל עצומים. על מסכת בבא בתרא לבדה, הודפסו שלושה כרכים עבי כרס. וכך גם על בבא מציעא ועוד. כשבסופו של פרויקט, הסדרה אמורה להכיל קרוב למאה כרכים בעזר ה'.

ראש הישיבה סיפר כי  "לפני שנים לא רבות חלק מהגאונים שיושבים כאן, ובהם נשיא המכון הגאון הצדיק רבי יהושע לייפער שליט"א, ועמו ריש מתיבתא הגאון רבי מנחם מנדל פומרנץ שליט"א היו אצלי, וסיפרו לי על על המיזם של 'מתיבתא' – ביאור וליקוט מכל המפרשים על הש"ס כולו. הם אמרו שמתכוונים להוציא קרוב למאה וחמישים כרכים, זה היה נראה כמו חלום. אבל היום כל כלל ישראל מכיר את החלום הזה. הוא נמצא בכל בית מדרש. זה הכוח של עוז והדר".

בתום השיחה ביקש ראש הישיבה, למרות חולשתו הגדולה, מהתלמידים שיסייעו לו לקום ממקומו. "אני חייב לצאת ללוות את הרבנים האלו שמפיצים תורה בכלל ישראל". "זה לא רק כבוד שלכם". הסביר ראש הישיבה, "זה כבוד התורה וכבוד הגאונים הקדושים שבחיבוריהם אתם עוסקים, להגדיל תורה ולהאדיר".



0 תגובות